Konkurrensen i butikshyllorna är stor. Inte ens ett anrikt och välkänt varumärke som Fontana kan slå sig till ro.

– Syns man inte, så finns man inte, säger försäljningschefen Conny Lantz.

Fontana Foods grundare Frixos Papadopoulos är känd för att ha tagit halloumin till Sverige. Det är också han som har givit namn åt företagets premiumserie Frixos Finest, som innehåller oliver och olivoljor. 

– Det är viktigt att jobba med produkterna i butikshyllorna och ännu viktigare att lyfta ut varorna på golvet för att fånga kunden. I dag är konsumenten medveten och påläst så vi arbetar mer och mer med att utbilda och informera i våra exponeringar. 

För att synas använder Fontana, bland annat, plug-in-kylar.  

– Senast har vi testat en mindre hyllkyl i snygg design som vi strajpade med Frixos Finest. De har fungerat bra.

Fontana har samarbetat med NCS sedan bolaget startade för tio år sedan.

Vill du att dina produkter syns bättre?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att hitta en lösning och en produkt som passar för dina behov. Här hittar du alla kontaktuppgifter.

Du kan även ladda ner vår produktkatalog över öppna impulskylar- och frysar (pdf).