Hos Arken Zoo syns vilka trender som är hetast för hussarna och mattarna. Plug-in-frysarna är fyllda med färskfoder till hund och katt.

I dag ses många husdjur som fullvärdiga familjemedlemmar. Zoofackhandeln måste därför erbjuda sina kunder, hussarna och mattarna, ett brett utbud med de senaste trenderna. 

– Vår bransch speglar handeln i stort. Det som husse och matte vill ha, vill de även ge sina husdjur, säger Madeleine Lewitas Ohlsson, projektledare på Arken Zoo.

– Just nu är det mycket mönstrat på accessoarsidan. Efterfrågan på ekologiska produkter växer och försäljningen av foder med högre kötthalt ökar.  

Trender som känns igen från andra branscher i detaljhandeln, med andra ord. 

Arken Zoo har närmare 120 butiker i Sverige och ägs av den nordiska snabbväxaren Musti Group, med varumärkena Musti ja Mirri, Musti, Arken Zoo och Djurmagazinet samt nätaktörerna Animail och Vetzoo i portföljen. 

I samtliga svenska butiker finns frysar med glaslock från NCS. 

– Sedan några år tillbaka levererar NCS frysar till oss. Vi låter dem vara vita, ostrajpade, eftersom de ingår i vårt butikskoncept, säger Madeleine Lewitas Ohlsson.

Söker du en smart fryslösning?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Här hittar du alla kontaktuppgifter.

Du kan även ladda ner vår produktkatalog över frysar med glasdörr (pdf).